مدیر کل دفتر آموزش محیط زیست سازمان حفاظت محیط زیست اعلام کرد: درس شناخت محیط زیست به عنوان دو واحد درسی اختیاری از سال تحصیلی پیش رو در تمامی دانشگاه های کشور تدریس خواهد شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی محیط زیست (پام) کیومرث کلانتری با بیان این مطلب گفت: بر اساس بخشنامه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ، به تمامی موسسه های آموزش عالی اجازه داده می شود که از سال تحصیلی پیش رو درس شناخت محیط زیست را به عنوان یکی از دروس اولویت دار پیشنهادی دستگاه های اجرایی با دو واحد درسی اختیاری تدریس کنند.
کیومرث کلانتری افزود: درس شناخت محیط زیست علیرغم اینکه اختیاری می باشد ولی تاثیر در معدل کارنامه دانشجویان خواهد داشت. 
کلانتری، هدف از تدوین و ارائه این درس را آشَنا نمودن دانشجویان با بسیاری از مسایل محیط زیستی همچون آلودگی ها و تخریب های انسانی که اثرات و پیامدهای نامطلوبی را بر انسان و محیط زیست می گذارند دانست و افزود: برخی از سرفصل های این درس شامل: انسان و محیط زیست ، برنامه ریزی و مدیریت محیط زیست، تنوع زیستی، انواع آلودگی ها و اثرات مستقیم آن بر جامعه، بوم سازگان و حفظ محیط زیست است. 
وی ادامه داد: با این اقدام، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برای توسعه فرهنگ محیط زیستی گامی ارزشمند برداشته و امیدواریم از این پس، شاهد همکاری های بیشتر آن وزارتخانه در ارتقای فرهنگ محیط زیستی باشیم.
کلانتری گفت: با توجه به اینکه دانشجویان جوان امروز در آینده ای نزدیک به تصمیم گیران و تصمیم سازان مسایل خرد و کلان کشور تبدیل خواهند شد، ضرورت دارد که با مسایل محیط زیستی آشنایی لازم را داشته باشند.
وی در ادامه اشاعه فرهنگ محیط زیستی و آگاهی بخشی به جوانان و آینده سازان کشور را ضروری ارزیابی کرد و افزود: برای دستیابی به مشارکت همگانی و ارتقای مسئولیت پذیری جامعه باید از فرصت های مناسب برای آموزش مسایل محیط زیستی بهره جست.
مدیر کل دفتر آموزش محیط زیست، ابراز امیدواری کرد تا بر اساس تفاهم نامه فیمابین سازمان حفاظت محیط زیست و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، شاهد الزامی شدن انتخاب این درس بسیار مهم برای تمامی دانشجویان رشته های غیر محیط زیستی باشیم. 
 

Posted by Admin Tuesday, July 25, 2017 3:11:00 AM Categories: NewsHead اول خبرهای مهم

-July 2017+
SMTWTFS
2526272829301
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
303112345

Statistics

  • Entries (627)
  • Comments (0)

Archives